Community
Hoe Krinkels 100%
adoptie bereikte
Efficiënt samenwerken met collega’s, klanten en omwonenden. Met die wens stapte Krinkels het kantoor van Mett binnen. Het resulteerde in een uitgebreid sociaal intranet, waar niet alleen intern wordt samengewerkt, maar ook extern.
29.995
Documenten gedeeld
275
Medewerkers
10
Vestigingen aangesloten
125
Collega's dagelijks actief
Het sociaal intranet van Krinkels
Krinkels is een totaalaannemer op het gebied van Groen, Infra, Water en Sport. Duurzaam kwaliteitsbeheer en vakkundige inrichting van de openbare ruimte is hun kracht en specialiteit. Van trottoirs onkruidvrij maken, tot geluidsschermen plaatsen, van zout strooien als het glad is tot het aanleggen van voetbalvelden. Met medewerkers verspreid over heel Nederland is een sociaal intranet een must.
Doel
Krinkels streeft naar volledige informatiedeling. Of medewerkers nu op kantoor zitten of buiten de deur actief zijn: de benodigde informatie dient digitaal beschikbaar te zijn. Iedereen kan zo profiteren van kennis die verspreid zit in de organisatie. Denk aan verschillende maaimethodes, belangrijke informatie over het onderhoud van machines of hoe te handelen bij een veiligheidsincident.

We wilden onze werkprocessen zo snel mogelijk digitaliseren. Dat vroeg om een gestandaardiseerde taal die ook schaalbaar was voor al onze verschillende projecten. Het lijkt ongelooflijk dat we 3 jaar geleden zonder Mett werkten. Niet meer voor te stellen.

Rick Middendorp, Informatiemanager Krinkels
Vertrekpunt
Geen bestaand intranet
Geen digitale applicaties (behalve een financieel systeem)
Buitendienst werkt 100% op papier
Uitdagingen
Medewerkers zijn dagelijks op pad
De meeste medewerkers zitten zelden achter een beeldscherm
Samenwerken met gemeenten, Rijkswaterstaat, NS, Ministerie van Defensie, waterschappen, provincies, bedrijven en instellingen — én communiceren met omwonenden.
Hoe zorg je ervoor dat iedereen altijd op de hoogte is?
Oplossing
Krinkels bouwde een sociaal intranet voor alle medewerkers in Mett. Medewerkers in de buitendienst hebben toegang via mobiel of tablet. Klanten en andere belanghebbenden krijgen toegang tot relevante onderdelen.
Resultaat
Zeker 125 medewerkers loggen dagelijks in op hun sociaal intranet. Hoe kan het engagement nog meer omhoog? Hoe maken we van het intranet een braintool in plaats van een leestool? Hiervoor werken Mett en Krinkels samen aan een succesprogramma.

Intranet Value Award
Wil je weten hoe wij deze prijs wonnen met de case Krinkels? Neem dan contact op met Jos.
