Demo aanvragen
Bel gerust 030 292 07 01
  • Demo aanvragen
    • Bedrijven
    • Case
    • Sociaal intranet
    • Samenwerkingsplatform

    Overkoepelend intranet Zorgeloosch verbindt 40 vestigingen

    De Zorgeloosch Groep start met een overkoepelend intranet dat de kern moet worden van de communicatie en dat in totaal 130 werknemers – verspreid over heel Nederland – met elkaar gaat verbinden. Op het moment van schrijven is René Gelderblom, marketing en communicatiemedewerker bij Zorgeloosch Groep, bezig met het inrichten van het nieuwe intranet. In dit interview vertelt René over de doelen van het overkoepelend intranet, zijn verwachtingen van Mett en waarom Zorgeloosch voor Mett heeft gekozen.

    Pasfoto van Rene Gelderblom, beheerder van het overkoepelend intranet

    René Gelderblom, Marketing en communicatiemedewerker bij Zorgeloosch Groep

    Wie is Zorgeloosch?

    Zorgeloosch Groep is een hypotheek adviseur en scheidingsbemiddelaar en is al vijf jaar op rij uitgeroepen tot beste hypotheekkantoor van Noord-Holland. De organisatie bestaat onder andere uit Zorgeloosch Hypotheken, Zorgeloosch Scheiden en 2Divorce. “Door deze combinatie van hypotheek advies en begeleiding bij scheiden, kunnen we koppels die uit elkaar gaan echt helpen. Vaak worden de gemaakte afspraken in een scheidingsconvenant niet goedgekeurd door de bank of hypotheek. Wij kunnen koppels op beide vlakken ondersteunen, zodat we scheiden een stuk zorgelozer maken,” vertelt René Gelderblom. “Maar ook op de leuke momenten zijn wij er. Of mensen nu voor de eerste of vierde keer een huis gaan kopen, wij adviseren hen in het afsluiten van de juiste hypotheek.”Zorgeloosch Groep

    Open intranet omgeving

    “In totaal werken 130 werknemers bij de Zorgeloosch Groep. Zij werken verspreid over ongeveer 40 vestigingen. Ons hoofdkantoor zit in Stompetoren, maar onze hypotheekkantoren zijn verspreid door heel het land. Het intranet moet de plek worden waar alle werknemers eenvoudig toegang krijgen tot algemene informatie en op de hoogte blijven van elkaar en de organisatie. We starten de omgeving als overkoepelend intranet: alle informatie wordt toegankelijk voor iedereen. Misschien breiden we dit in de toekomst uit met besloten pagina’s en groepen. Bijvoorbeeld besloten samenwerkingsgroepen voor de vestigingen, afdelingen of projectteams.”

    SaaS oplossing zonder duur implementatietraject

    Voordat Zorgeloosch Groep ervoor koos om Mett als overkoepelend intranet in te zetten, is intern uitgebreid onderzoek gedaan naar oplossingen en aanbieders. Uiteindelijk heeft Zorgeloosch voor Mett gekozen vanwege de veelzijdigheid van het platform. “Mett is ontzettend veelzijdig en alle functionaliteiten zitten standaard in het abonnement. Voor ons is het belangrijk dat het intranet gemakkelijk ingericht kan worden in onze huisstijl, dat communicatie op verschillende niveau’s kan plaatsvinden op het intranet en dat er een uitgebreid smoelenboek is. Daarnaast is het ontzettend handig dat Mett rapportages aan kan leveren van het gebruik van ons intranet aan de hand van Analytics,” vertelt René. “Als we in de toekomst de functionaliteiten van het intranet willen uitbreiden of met meer mensen willen samenwerken hoeven we niet bang te zijn voor extra kosten.”

    “Mett is een SaaS oplossing. We zitten niet vast aan een duur implementatietraject.” – René Gelderblom

    Niet alleen de veelzijdigheid aan functionaliteiten en aantrekkelijke abonnementskosten waren voor Zorgeloosch belangrijk bij de keuze. Ook het implementatietraject was voor Zorgeloosch een belangrijke reden om voor Mett te kiezen. “Mett is een SaaS oplossing. We zitten niet vast aan een duur implementatietraject. Tijdens een platformsessie heeft Eva van Mett alle mogelijkheden van het platform laten zien. Zij heeft ook geholpen met het inrichten van het intranet. Denk aan de structuur van het intranet, functionaliteiten, autorisaties van gebruikers en door ons aangeleverde basiscontent. Dit kan ik nu zelf aanvullen met extra content. We kunnen snel en eenvoudig zelf aan de slag met het intranet. En mocht het even niet lukken, dan helpen de adviseurs van Mett mij direct.”

    Natuurlijke uitrol binnen de organisatie

    Een ingekaderde strategie voor de uitrol van het intranet is er volgens René niet. “Ik ga alle medewerkers per email en notificaties informeren en op de hoogte houden van het intranet en belangrijk nieuws. Ik hoop natuurlijk dat de uitrol van het intranet binnen de organisatie een natuurlijk verloop heeft, maar in het begin ga ik vooral zelf alle informatie verzamelen en delen. Denk aan stukken van het MT. Omdat wij niet eerder in een intranet hebben gewerkt kijken we hoe het loopt alvorens we de mogelijkheden van de omgeving uitbreiden. Denk hierbij aan extra interactie en samenwerkingsmogelijkheden. Voor het begin is het belangrijkste dat onze medewerkers het intranet weten te vinden en echt gaan gebruiken; dat het intranet het eerste scherm wordt wat ze bekijken als ze de dag starten en beter op de hoogte zijn van de organisatie. Als straks alle werknemers verbonden zijn met elkaar en de organisatie hebben niet alleen zijzelf daar voordeel aan, maar ook onze klanten.”

    Functionaliteiten van het overkoepelend intranet

    In de zomer van 2016 is het intranet van Zorgeloosch Groep live gegaan. Zij maken gebruik van de volgende functionaliteiten.

    • Standaardpagina’s
    • Documentenpagina’s
    • Nieuwspagina
    • Forum
    • FAQ
    • Kaart met locaties van de vestigingen
    • Smoelenboek
    • Verjaardagskalender
    • Besloten groep voor het MT