Demo aanvragen
Bel gerust 030 292 07 01
  • Demo aanvragen
    • Blog
    • Sociaal intranet
    • Kenniscommunity

    Mett als online platform voor het sociaal domein

    Mett is onderdeel van de Sociale Verbinders, het netwerk van professionals voor vraagstukken in het Sociaal Domein. Samen met professionals uit dit netwerk bouwen we sociale communities voor burgers, zorgaanbieders, welzijnsorganisaties en gemeenten en maken we ons sterk om van de communities een succes te maken. Gezamenlijk hebben wij de ervaring en tools in huis om de verbindingen tussen zorg- en welzijnsorganisaties, gemeenten en burgers te versterken, zowel via offline als online middelen. 

     

    Wat bereik je mett de sociale verbinders?

    • Grotere zelfredzaamheid van kwetsbare burgers
    • Succesvolle burgerinitiatieven meer zichtbaar
    • Formele en informele zorg beter geregeld
    • Beter geïnformeerde professionals
    • Efficiëntere samenwerking vanuit verbondenheid
    • Juiste verbinding tussen gemeenten, zorgaanbieders en welzijnsorganisaties
    • Makkelijker werken over minder schijven
    • Snellere besluitvorming over de organisatie van de zorg
    • Tijdsbesparing door minder vergaderen
    • Eenvoudig meningen in beeld

     

    sociale community

    Om bovenstaande doelen te bereiken werken we volgens een drie-stappen plan. Middels deze stappen hebben we klanten zoals Vivera Zwijndrecht, ROGplus, Stichting Goedlevengemeente Utrecht en Zilveren Kruis ondersteunt bij de nieuwe samenwerkingsvorm. Ben je benieuwd naar deze cases? Kijk dan op de website van de Sociale Verbinders.

    WWW.SOCIALEVERBINDERS.NL

     

    Stap 1. Gemeenschappelijke doelen bepalen en cruciale verbindingspunten in kaart brengen

    Bij de eerste stap maken we een situatieanalyse en kijken we naar de missie en visie van de organisatie en samenwerkingspartners. Bij de situatieanalyse kijken we niet alleen naar de organisatie zelf, maar ook daarbuiten. We brengen het huidige samenwerkingsnetwerk in kaart en analyseren de cruciale verbindingspunten en de sterke en zwakke schakels. Vervolgens bepalen we de gemeenschappelijke doelen. Wat wil je bereiken of veranderen? Met welke organisaties en betrokkenen wil je welke resultaten bereiken?

    Vragen die centraal staan:

    • Wat wil je bereiken of veranderen?
    • Met welke organisaties of voor welke burgers wil je resultaten bereiken?
    • Met wie werk je nu samen?
    • Waar is (betere) samenwerking nodig?

     

    Stap 2. Samen offline en online oplossingen vinden om te binden

    Vervolgens kiezen we welk Mett platform het beste aansluit op de wensen en doelen. Is er behoefte aan een besloten omgeving waar betrokkenen in groepen samenwerken, is er behoefte aan een community waar professionals elkaar vragen kunnen stellen of is er behoefte aan een toegankelijke openbare website? Of misschien een combinatie platform met een openbaar en besloten gedeelte? Samen met een adviseur van Mett wordt bepaald wat voor platform het beste aansluit bij het vraagstuk. Daarnaast stellen we een sociaal verbindingsplan samen waarmee je direct aan de slag kunt. Hierbij wordt veel aandacht besteed aan de huidige samenwerkingsvormen, hoe je nieuwe vormen van samenwerking initieert en hoe je dit het beste afstemt op de ondersteuningsvraag van de burger.

    Vragen die centraal staan:

    • Hoe kunnen we samen je doelen bereiken?
    • Welk Mett platform past het beste bij je vraagstuk?
    • Hoe versterk je huidige samenwerkingsvormen en hoe initieer je nieuwe?
    • Hoe stem je deze af op de ondersteuningsvraag van de burger?

     

    Stap 3. Betrokken community bouwen

    In de laatste stap staat de implementatie van de nieuwe samenwerkingsvorm centraal en starten we met het bouwen van een betrokken community. Beheerders en gebruikers krijgen een platform training en de ambassadeurs van het platform (zoals raadsleden, ambtenaren en zorgprofessionals) worden betrokken bij de verandering via een workshop. In deze laatste stap maak je het sociaal verbindingsplan eigen en geven we praktische tips om goed offline en online samen te werken. Niet alleen nu, maar ook in de toekomst. Daarnaast leer je hoe je de community tot leven brengt. Hoe zorg je ervoor dat mensen actief betrokken blijven bij jouw community? Met de social marketing toolbox heb je de tools in huis om van de nieuwe community een succes te maken.

    Vragen die centraal staan:

    • Hoe ga je aan de slag met het sociaal verbindingsplan?
    • Hoe ga en blijf je goed offline en online samenwerken?
    • Hoe breng je een community tot leven en hoe blijven mensen actief betrokken bij jouw community?

     

    Inspiratiesessie slim samenwerken in het sociaal domein

    Wij bieden diverse inspiratiesessies en workshops aan om een succes te maken van de nieuwe samenwerkingsvorm en het platform. Afhankelijk van het vraagstuk bepalen we samen de beste strategie.

     

    Ben jij klaar voor de nieuwe samenwerkingsvorm?

    Wij beantwoorden graag al je vragen. Neem contact op met onze adviseur Jos Wassink via 06 4141 1244 of jos@mett.nl, of kom een keer langs voor een kop koffie en live demonstratie.

    Demo aanvraag formulier

    Het formulier dat je in moeten vullen als je op "contact" klikt: http://mett/contact/#footer-contact
    • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.