Demo aanvragen
Bel gerust 030 292 07 01
  • Demo aanvragen
    • Overheid
    • Case
    • Sociaal intranet

    Gemeente Landsmeer versterkt horizontale verbindingen met een sociaal intranet

    Gemeente Landsmeer werkt met circa 90 medewerkers samen in een sociaal intranet van Mett. Het platform brengt mensen weer met elkaar in contact en medewerkers kunnen nu makkelijk reageren op nieuwsberichten. Daarnaast zijn alle belangrijke documenten eenvoudig en snel te vinden op het sociale intranet.

    Met een sociaal intranet willen we vooral de horizontale verbindingen versterken.

    Bottom-up samenwerking

    Landsmeer koos voor een sociaal intranet van Mett om de informatie-uitwisseling tussen beleidsafdelingen te stimuleren. “Het is logisch dat je vooral met je eigen beleidsveld bezig zijn. Maar we zijn ook één organisatie”, vertelt communicatieadviseur Anita van Dort. “Met een sociaal intranet willen we vooral de horizontale verbindingen versterken. Want ieder op z’n eigen eilandje, dat is slecht voor de interne communicatie.”

    Landsmeer was al een tijd samen met andere gemeenten bezig met het opzetten van een nieuw intranet maar dat duurde erg lang. Daarom koos de gemeente ervoor om zelf te starten met een sociaal intranet van Mett. Anita: “Doordat het platform snel online staat tegen een lage prijs, konden we dit platform gemakkelijk als voorlopige oplossing gebruiken. Wat ik het fijnste vind aan de samenwerking met Mett is de begeleiding bij de implementatie van het platform.”

    De adviseurs van Mett denken echt met je mee. Ze kijken naar de organisatie en de wensen en behoeften van zowel de organisatie als de gebruikers. Fantastisch.

    Kenmerken van het intranet van Gemeente Landsmeer

    • Sinds 2013
    • 93 gebruikers en 20 groepen
    • Eilandjes cultuur doorbroken